Verkoopfacturen vastleggen

U kunt een factuur op verschillende momenten in het verkoopproces verzenden. In dit onderdeel wordt uitgelegd hoe u een factuur kunt verzenden zodra goederen zijn verkocht en verzonden.

Een verkoopfactuur maken

  1. Voer in het vak ZoekenVerkoopfacturen in en kies vervolgens de gerelateerde koppeling.
  2. Kies op het tabblad Home in de groep Nieuw de optie Nieuw. Maak een nieuwe verkoopfactuur.
  3. Vul een waarde in in het veld Nr..
  4. Klik op het veld Orderklantnr. en voer het nummer van de klant in.
  5. Vul het veld Boekingsdatum in. Deze datum wordt in de geboekte posten weergegeven.
  6. Vul het veld Documentdatum in. De vervaldatum wordt met deze datum berekend. De documentdatum wordt ook op de afgedrukte factuur weergegeven.
  7. Selecteer Grootboek in het veld Soort op de eerste factuurregel. Laat het veld leeg als het een tekstregel op de verkoopfactuur moet worden.
  8. Selecteer in het veld Nr. de grootboekrekening waarop de verkoop vastgelegd moet worden en vul de overige relevante velden in.
  9. Controleer in de regel(s) de velden die betrekking hebben op de boekingsgroepen en de BTW boekingsgroepen
  10. Klik op het tabblad Acties in de groep Boeken op Boeken en Verzenden.  Aan de hand van het verzendprofiel wat gekoppeld is aan de klant, wordt de factuur per mail verzonden of geprint. Ook kan gekozen worden voor Batchboeken. Alle facturen worden dan geboekt maar niet afgedrukt of per mail verzonden. Vanuit de geboekte verkoopfacturen kan nu gekozen worden voor Verzenden. Hierbij kun je meerdere regels selecteren die dan achtereenvolgens afgehandeld worden.
Inhoud
    Add a header to begin generating the table of contents

    ©HB Software B.V.